Insomniac Games tarafından geliştirilen Spider-Man 2 oyunu, çıkışının ardından büyük beğeni toplamış olsa da, oyuncular arasında tartışmalı olan bir konuyu gündeme getirdi: Mary Jane’in gizlilik görevleri.
Mary Jane’in gizlilik bölümleri, orijinal oyunda bazı oyuncular tarafından sevilmemişti. Ancak yapılan düzenlemelerle birlikte Spider-Man 2’de daha iyi bir şekilde betteyim sunulmuştu. Bu nedenle Insomniac’ın kıdemli yaratıcı yönetmeni Bryan Intihar, bu görevlerin neden oyunda yer aldığını açıkladı.
Intihar, bu görevlerin oyunda yer alıp alınmaması konusunda iki seçenekleri olduğunu belirtti. Birinci seçenek, “Hiç yapmayalım” yaklaşımıydı ve bu durumda herkes bu kararı olumlu karşılayacaktı. Diğer seçenek ise daha zorlu bir yaklaşımı gerektiriyordu. Intihar, ekibin “dünyaya farklı açılardan bakma” amacıyla, Mary Jane’in görevlerini daha iyi hale getirmeye karar verdiklerini açıkladı.
Bu karar, Mary Jane’i süper güçlere sahip olmasa da “yetenekli bir kahraman” olarak gösterme betteyim giriş inancından kaynaklanıyordu. Bu inanç, son göreve oynanabilir bir karakter olarak dahil edilmesine yol açtı. Oyuncuların MJ’yi bisikletiyle kontrol etme fikri kısa bir süre düşünüldü ancak sonunda diğer içeriklere yer açmak için bu fikirden vazgeçildi.
MJ’in yeteneklerine odaklanma fikri, güçlü şok tabancasının tanıtılmasını da etkiledi. Mary Jane’in düşmanları savuşturmak için ağ atıcısını kullanarak Peter’a yardım edeceği bir senaryo bile düşünüldü.
Yani Insomniac Games’e göre, Spider-Man 2’de Mary Jane’e verilen rol, daha aktif bir rol olduğu için başarılı bir iş olarak kabul ediliyor. Ancak bazı oyuncular, Mary Jane’in oyunun akışını engellediğini ve fazla entegre edildiğini düşünüyor. Siz ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın!